Thursday, June 22, 2006

hari 7 (8/6/06)

Memory: 080606-Khamis
Harta Jasad: sahur- nasi goreng+ susu
Iftar- nasi+ ayam kicap (ikhwah masak) + sayur goreng+ kuah kacang dal telur
Buah-buahan+agar-agar purple

Hard Rock Iman
Semangat utk terus di sini makin berkobar-kobar apabila menyedari halusnya perancangan Allah hingga aku tercampak di sini. Bukan secara tiba-tiba. Syukran lillah. Terpilih. Kata keramat yg makin aku lupakan. Kerana terpilih itulah membentuk sahsiah diriku. Sejak di alam persekolahan aku sentiasa disogok dgn ungkapan terpilih. Mungkin terlambat aku nak mengakuinya. Baru ku menyedari. Lalu, apa yg kufaham spjg 5 hari di sini? Bermula dr kosong. Ya, aku mengosongkan jiwaku spt botol yg hanya terisi dgn ngan gas. Merelakan diri ini dikuarantin di desa ini. Dari hari ke hari spt permainan sukaneka mengisi air dalam botol menggunakan span. Spt itulah hatiku diisi dgn fikrah Islami yg perlu ada pada peribadi muslim. Sgt2 terancang, dr basic mudah, pengurusan hati yg mencetuskan pegangan tauhid ketuhanan yg kukuh utk meneruskan dakwah dalam masyarakat. Cari redha Allah walau apa rencana sekalipun. Itulah hati peribadi muslim yg sejati.

Soul of Ukhwah
K. Maryam J, K. Maryam Ai dan k. Ram menghilangkan diri.
k. Husna dan k.Aza kembali ke baitul-Islah.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home