Thursday, June 22, 2006

hari 3 (4/6/06)

Memory: 040606-Ahad
Harta Jasad: breakfast-Mihun goreng+kuih badak n bingka (recook)+ kopi O
Lunch n dinner: nasi campur

Hard Rock Iman
Sehabis sarapan, kami mula bergerak ke balai raya Desa Saujana dgn dua kereta, iaitu k. Ram and k. Roha. I have no idea what will happen next? Apepon, aku terpegun, terkesima and seme perkataan yg boleh menterjemah rasa takjub pd cerita yg disampaikan Mak Cik Azma about Aa Gym. Darul Tauhid. Subhanallah. Rasa cam nak gi je tempat tu. Jahil betul rasa diri sbb tak mengetahui adanya tempat yg mengimarah syariat Islam. Seingat aku, sejak aku meninggalkan sekolah, aku selalu berangan utk mewujudkan bia’ah solehah di tempat aku. Asalnya, aku mengantuk. Bila tau angan-anganku dah jadi realiti, gembira yg amat sangat. Yg aku tak mampu aku luahkan. Oho, tajuk talk Mak Cik Azma sebnarnya mengenai Manajemen Qalb. Yg terkesan di hatiku, mulalah dgn perkara yg mudah, semudah amalan. Spt, kutip sampah, susun kasut. Walaupun nampak remeh, kalau tak dibiasakan, tiada amalan berterusan, tiadalah pahala. Dan di situ secara tak langsung boleh gak menjalankan dakwah melalui tauladan. Yg penting ikhlas dan seterusnya istiqamah.
Slot petang, tajuk best. Yg menukarkan 360’ darjah persepsi aku mengenai diet. Aha, bila nak makan, considerlah pasal jus gaster dalam perut. Panel, Pn. Nureen, membongkarkan pd kami about keistimewaan susu dan kurma. Makanan yg paling sesuai utk dimasukkan dlm perut bila time lapar-sarapan dan iftar.(O’o, aku terasa lapar lak tiba2.)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home